2022 turizm sezonunun güzel başladığını söyleyen Arzu Tosunoğlu, şu an ki rezervasyonlara bakıldığında, Antalya’dan başlayıp, tüm turizm şehirlerinde rezervasyonların yüzde 90 dolulukla gittiğini söyledi.

Tesis! Tesis! Tesis!

Konaklama anlamında Ordu’da eksiklerin olduğuna değinen Tosunoğlu; “Ordu’da merkez ve ilçelerin dağılımına baktığımızda, Perşembe fazla turist ağırlamıştı. Potansiyelin çok çok üzerindeydi. Bizim eksiklerimiz çok fazlasıyla var. Yani rezervasyonda hiç sıkıntımız yok. Konaklamada sıkıntımız var. Otel sayısının artırılması gerekiyor. Ben kurumsal otelcilerimize yatırımcılara sizin aracılığınızla çağrıda bulunmak istiyorum. Ordu’ya kurumsal otellerimizin gelmesi gerekiyor, çoğalması gerekiyor. Kişisel yatırım yapmak isteyenleri de tabi ki davet ediyoruz. Ama ben her zaman kurumsal otellerin Ordu’da çoğalması kanaatindeyim. Dediğim gibi konaklamada çünkü talep çok fazla artıyor. Ordu cazibesini gün geçtikçe daha da çoğalarak artıran bir şehir. Turizm şehriyiz. Bu anlamda konaklamada sıkıntı yaşıyoruz. Yaz ayları geldiğinde yani bir oda bile bulamadığımız zamanlar olabiliyor. Birçok sıkıntı yaşıyoruz.

Turistler bizden ne bekliyor; eğlence yerleri, mesela sahil şehriyiz restoranlarımızın, özellikle balık restoranlarının artmasını istiyoruz. Bu yönde de yatırımcıları davet ediyoruz ya da Ordu Büyükşehir Belediyemizin gösterdiği alanda turizm alanında bunların bir an önce çoğalması gerektiğini talep ediyoruz. Turist ne istiyor; Eğlence ve restoranların çoğalması, kafelerin çoğalması. Eğlence sektörü turizmin olmazsa olmazı.” dedi.

Hızlı ve kolay ulaşım konfordur

Tüm turizm destinasyon alanlarına giden yolların yapılması gerektiğinin de altını çizen Tosunoğlu; “Bu yönde de gerçekten olumlu gelişmelerin olduğunu gözlemliyoruz. Bakıyorum, takip ediyorum Boztepe çok güzel, Mesudiye harika bir yol olmuş, geçen hafta oradaydım. Çambaşı yolunda çalışmalar devam ediyor. Turisti yormamak gerekiyor. Ordu’ya gelen turist yorulmayacak. En kolay en güvenilir şekilde nasıl gidebilirler, bunu hızla hareket ettirmemiz gerekiyor.

Bir de en eksik yönümüz tabelalar, çok büyük şikayetler alıyorum. Turizm destinasyon alanlarına giden tabelalarla ilgili, buradan çağırımdır; en kısa zamanda, turisti yormayacak şekilde kolay ulaşılabilir o bölgelere, o alanlarımıza insanların hızla ulaşmasıdır. Çünkü yol arıyorlarmış. Örneğin Çiseli Şelalesi nerede, o nerede, bu nerede? Böyle şikayetler almamamız gerekiyor.” diye konuştu.

Ordu’da seçenek çok

Ordu’da turizmin 12 aya yayıldığını ifade eden Tosunoğlu; “Doğa turizmi, deniz ve turizm sezonunu 12 aya yayıyoruz. Kayak merkezi var, yaz aylarında yaylalarımıza yönlendiriyoruz. Çambaşı Yaylası, Aybastı Perşembe Yaylası, Akkuş Yaylası gibi bir çok destinasyon doğa turizmin olduğu bölgelere yönlendiriyoruz. Deniz turizmine çok önem veriyoruz. Koylarımıza doğru, teknelerimiz yaz aylarında seyir yapıyorlar. Herkese tavsiye ediyorum, gerçekten o bölgelerde bir gezi turuna çıksınlar. Günü birlik gezdiklerinde inanılmaz etkilenecekler. Mavi ve yeşilin kucaklaştığı bölgelere yönlendiriyoruz turistlerimizi. Hatta Ege’den bin kat daha güzel. Gelen yerli ve yabancı turistlerimize 1 gün değil Ordu’da en az 3 gün dolu dolu bir program hazırlayabiliyoruz.  Ordu’da nokta atışı yapılacak yerlerimiz var bir Yason gibi Yason Burnu inanılmaz bir efsanedir.” şeklinde konuştu.

En büyük Hayalim Kruvaziyer Gemilerinin Ordu’ya da Gelmesi

“En çok istediğim şey Ordu merkez iskelesinin uzatılarak kruvaziyer limanı yapılması.” diyen Tosunoğlu, şöyle devam etti: “ Sağ olsun Basındaki arkadaşlarımız, sizlerde hep her zaman desteklediniz. Bu hayal değil. Bunun özellikle altını çiziyorum. Bu sene Trabzon limanına gelecek kruvaziyer gemi sayısı 21, 21 adet kruz gemisinden çıkan yolcuları toplayın, ne kadar turist geldiğini hesaplayın. Maalesef bizim şehrimizi denizden pas geçerek gidecekler. Bizim şehrimize de yanaşsaydı da şehrimizin ekonomisine katkı sağlasaydı. Ortalama bir gemide 1000 kişi geliyor. Maalesef bir limanımız yok diye kaybediyoruz.” Ordu Yorum\Neşe Çakar Erkin