İstanbul’da özel bir bankada çalışan 28 yaşındaki Merve Tutal’da geçtiğimiz yıllarda Fatsa ilçesinde yaşayan ve seracılık yapan annesinin yanına izne geldi. Annesi ile birlikte sera ile ilgilenen Tutal, izin süresince yaptığı işleri çok sevince mevcut işinden istifa ederek Ordu’ya yerleşmeye karar verdi. İlgili kurumların desteği ile seracılığa yönelen Tutal, bugün 3 serada annesi ile birlikte çok sayıda sebze ve meyve üretiyor.

Seracılıkta daha da büyümek istediklerinin altını çizen Tutal şöyle konuştu:
“İstanbul’da özel bir bankada çalışırken Ordu’ya izne geldim. O zaman köydeki yaşamın İstanbul’daki hayattan daha iyi olduğunu ve sakin olduğunu gördüm. Pandemi sonrası annem seracılığa başladı. Ben de annemin izlediği yoldan gitmek istedim ve istifamı ederek Ordu’ya yerleştim. Ordu Büyükşehir Belediyesi ve ilgili kurumların destekleri ile bir sera ile başladık. Bu serada ürettiğimiz ürünlerimiz çok beğenildi. Bunun üzerine Büyükşehir belediyesinin destekleri ile ikinci seramızı ve sonrasında iki sera daha kurduk. Bir seramız fırtına da yıkılmıştı. Bunun üzerine Büyükşehir Belediyemizden sera naylonu desteği alarak seramızı yeniden kurduk. Bu seralarda ürettiğimiz sebze fidelerini de yine Büyükşehir Belediyesinden aldık ve çok iyi verim elde ettik. Müşterilerimizde ürünlerimizi çok beğendi. Bu çalışmaları yaparken doğal üretim yapmaya özen gösteriyoruz. Bu çalışmalarımızı daha da büyütmek istiyoruz. İşinizi ne kadar iyi yaparsanız getirisi o kadar fazla oluyor. Bankada çalışırken mental olarak çok yoruluyorduk, burada da fiziken yoruluyoruz ama bundan şikayetçi değiliz.”

Kaynak: Haber Merkezi