Tiyatro nedir? Tiyatro dram, komedi, trajedi, olan veya olması mümkün olayları ortaya serme, dramatize etme şeklinde tiyatro yazarlarının sanat değeri taşıyan yapıtlarını sahnede canlandırılmasıdır. Tiyatrolar Devlet Tiyatroları, halk tiyatroları, bulvar tiyatroları, açık hava tiyatroları, şehir tiyatroları gibi isimlerle adlandırılmıştır.
Uluslararası Tiyatro Enstitüsü 1948 yılında kuruldu; ve 1961 yılında aldığı bir karar ile ‘27 Mart’ tarihini ‘Dünya Tiyatrolar Günü’ olarak kabul etti. Her yıl tiyatro yapanlarca ve sevenlerce 27 Mart Günü ‘Tiyatro Bayramı’ olarak kutlanır.
İlimizde tiyatro ilk kez 1964 yılında ‘Ordu Belediyesi Karadeniz Tiyatrosu’ olarak sahne almış; ve de 53 yıl boyunca sanat hayatına katkı sunmuştur. Ayrıca ilimizde Devlet Tiyatroları da mevcut olup programlarına uygun Tiyatro oyunları sunmaktadırlar.
Tiyatro yaşamın bir parçasıdır. Olmuş veya olması mümkün her olayı veya konuyu yaşama geçirerek; gülünç yönlerini, sevindirici yanlarını, üzüntü verici yanlarını, dramatik yönlerini ortaya koyan; olguların sahnelenmesi sanatıdır. Tiyatro yanlışları, doğruları, gülünç yanları, zekayı, mertliği, sertliği, kelekliği, direnci ortaya koyarak, geçmişi, geleceği, günümüzü değerlendirerek anlamamızı sağlar. Tiyatro vücut dilini ortaya koymayı; dayanışmayı, estetiği, anlama duygusunu, düşünceyi uygulamaya sokmayı; toplum içindeki sorunları gülünç, çirkef, kötü, iyi yönleri ile yansıtmayı ve çözüm önerileri göstermeyi; topluluk önünde konuşmayı; konuşmaya uygun hareket olgusunu vermeyi, güzel konuşmayı öğreten bir sanat dalıdır. İzleyenlere kişi toplum ilişkilerine özen göstermeyi öğreten, Millet kimliğini oluşturan, duyguları, hissetmeyi geliştiren, topluma duyarlılığı kavratan; sanatın geliştirici, değiştirici yanlarını ortaya koyan bir edebi sanat dalıdır.
Tüm tiyatrocuların ve tiyatro severlerin Dünya Tiyatrolar Gününü kutlar; bu alanda sanat icra edenlere başarılar dilerim.