Bir ulusun can damarlarından en önemlisi olan sanat ve sanatçıların eski durumlarını aramak hayal oldu Tiyatro yaşamın bir parçasıdır ve güzel sanatların en iyi kollarından birisidir. Tiyatro oyunlarıyla izleyenler arasında daima sıcak bir iletişim vardır. Tiyatro dün olduğu gibi bu günde toplum kütlelerinin bir aynasıdır. Adamı insan eden bir sanattır. Ama bizde olmuyor. Bin bir emekle kurulmuş olan tiyatro okulunu benzin dökülerek yakılmış olması şöyle dursun, yakan dinsiz imansızlara insan demekten vicdanım sızlayarak utanıyor, vallahi bu yobazlar sayesinde hangi devir de yaşıyoruz bilmiyorum. Bugün uluslararasında bir tiyatronun yakıldığını ne duydum ve ne de gazetelerde okudum. Bizde binayı yakarak bilhassa unutulmamak için yapıyoruz. Tiyatro olan bir ülkede yakmak şöyle dursun, kötülükler, çılgınlıklar, yanlışlıklar, yobazlıklar sürüp gidemez. Tiyatrosuz bir toplum, yeni doğmuş bir toplum sayılır.1994 yılında, Ordu Belediye TİYATROMUZU kurmak için canını dişine takan ve büyük fedakarlık Örneği veren rahmetli AYDIN ÜSTÜNTAŞ ve MUSTAFAGENÇER’İ unutmak olabilir mi? Nur içinde yatsınlar.O dönemin Belediye Başkanı, şimdiki C.H.P Milletvekilimiz SEYİT TORUNA da Teşekkürlerimizi sunuyorum. Her zaman demiş olduğum gibi şehrimize yararlı bir şey yapılsın Kim olursa veya hangi partiden olursa olsun yeter ki! Ordumuza yapılsın. Görüşüm asla değişmeyecektir. Şimdi meşaleyi eline almış olan Büyük şehir başkanımız ENVER YILMAZ KARDEŞİMİZ Şehrimizle ilgili tiyatromuzu, yarım kalan işleri, yapılması lazım ve elzem olanları gece gündüz demeden devam ediyor. Yapılanlar tiyatrolar gibi insanlarla bağ kurar. Tiyatrolar toplum kitlesinin aynasıdır, kalp perdesini açan bir sanattır, adamı insan eden bir sanat dalıdır ama bizde nere de. ORDUMUZDA TİYATRO perdesini 1964 yılında merhum Muhsin Ertuğrul, Ergün Köknar, Suna Pek Uysallar gibi ünlü tiyatrocular görev almış ve (KUZGUNCULU FAZİLET) OYUNU ile perdesini açmıştır. Türkiye’nin en eski tiyatroları arasında yer alarak tam 53.cü senesini doldurmuş. Türkiyemiz’in en eski tiyatroları arasında hala siz Orduluların sayesinde yerini korumakta devam ederek yaşamaktadır. Şükürler olsun. Saygılarımla…